Agenda definitiva SMXL Milan 2016

L’agenda definitiva SMXL Milan 2016 è riportata qui di seguito con dettagli su tracks, sessioni, speakers e moderatori. Navigate il programma per giornate o consultate l’agenda completa at-a-glance.

Benchè temi, sessioni e speakers siano confermati, l’organizzazione si riserva il diritto di modificare l’agenda in caso di imprevisti o indisponibilità last minute di speakers annunciati. Modifiche all’agenda SMXL Milan saranno comunicate tempestivamente ai partecipanti, e annunciate attraverso le reti sociali SMXL.

AGENDA DEFINITIVA SMXL MILAN 2016

Navigate il programma della conferenza per tracks tematiche, oppure consultate l’agenda completa di SMXL Milan 2016 con un unico colpo d’occhio, at-a-glance.

SMXL MILAN DAY 1

8:00 Registration
9:00 Welcome remarks by SMXL Chairmen
9:15 Opening Keynote: Avinash Kaushik
The Future of Marketing: driving Innovation from Customer Intent
The future of marketing depends on audience intent powered by behavior. Marketers need to shift their mindsets from a focus on demographics and psychographics to thinking about how to meet audience intent through creative content and key data insights. What does this mean? It means a shift in mindset to hone in on how focusing on “Content + Marketing + Measurement” can positively impact your campaigns. In this session you’ll learn how to drive new and rapid innovation in your digital strategies to accelerate revenues by adapting to the next generation of marketing. The See, Think, Do, Care framework will be presented to help you make key changes that will impact your business now
10:15 Keynote: Purna Virji, PPC Training Senior Manager, Microsoft
Visual, Tangible, Audible: The Rise of Multi-Sensory Search
Augmented reality. Voice Search. Artificial Intelligence. How are they poised to impact our behavior? The search landscape is already showing signs of major innovations on the horizon. Based on multi-platform research, this session will share actionable tips on:
- How to grow your brand in a multi-sensory world
- How to re-think keyword research, targeting and creative optimization
- Key local and mobile tips marketers can’t afford to ignore
Attend this session to learn how to best prepare yourself for the future of search.
10:45
TRACK 1: SEO
SEO Best Practices
Le best practices fondamentali per ottimizzazione sui motori di ricerca, con esempi e case histories di tecniche SEO avanzate. Imparate da esperti italiani e internazionali come raggiungere e mantenere top rankings e ottimizzare le conversioni del vostro sito.

Moderatore: Luca Bove
Riccardo Mares
, Search Marketing Manager, Studio Cappello
Emanuele Arosio, Head of Seo, Triboo Digitale
Marco Maltraversi, SEO Specialist and Project Manager, YourDigitalWeb



TRACK 2: SEA
Search Engine Advertising con Bing
Come Ottimizzare gli investimenti di marketing con Bing
La strategia di Bing Ads, parte integrante della visione piu’ ampia di Microsoft. Le differenze con Google sia punto di vista dell’audience, i partner di Bing, e le high level best practices con insights sulla roadmap di prodotto

Moderatore: Giampaolo Lorusso
Monica Orsino
, Senior Client Development and Training Manager - Bing



TRACK 3: SOCIAL MEDIA MARKETING
Can’t go wrong with Social Media best practices
Scoprite e imparate le worst practices e gli errori da evitare durante le fasi di pianificazione strategica e di gestione operativa delle iniziative di social media marketing, con diversi esempi ricorrenti e comuni da campagne ad alto potenziale che non hanno raggiunto gli obiettivi previsti.

Moderatore: TBD
Massimo Burgio, Founder, Truly Social
GJ Bramer, Google adviseur, GJ Bramer Web & Organisatie
Silvia Salomoni, Social media strategist, Per Caso
Andrea Albanese, Social Media Marketing and Digital, WMM #SMMdayIT

11:45 Room Change
12:00
TRACK 1: SEO
Link for your Life!
Il modo di creare link e lo stesso significato del termine link building sono cambiati radicalmente negli ultimi anni. Imparate da case histories innovative le metodologie di link building avanzato che possono migliorare i rankings delle vostre iniziative SEO.

Moderatore: Sante J. Achille
Dixon Jones, Marketing Director, Majestic
Ken McGaffin, Online PR and link building, Linking Matters
Ivano Di Biasi, CEO, SEO Cube s.r.l.



TRACK 2: SEA
Search Advertising Campaign structures
Struttura nelle campagne è un fattore critico di successo. Questa sessione focalizza l’attenzione su aspetti organizzativi e di gestione per lo setup e lo sviluppo di campagne PPC efficaci

Moderatore: Roberto Serra
Chiara Francesca Storti, CO-Fondatrice, spicelab.it
Luigi Sciolti, Web Marketing Strategist, Up Vision S.r.l.
Gianpaolo Lorusso, Web Marketing & Usability Professional



TRACK 3: SOCIAL MEDIA MARKETING
Content will always be king

Moderatore: Massimo Burgio, Founder, Truly Social
Bas Van den Beld, Founder, State of Digital
Cristina Triola, Digital Strategy Manager, Europ Assistance Italia
Natasha Kvitka, Global PR Executive, VisaHQ
Giada Cipolletta, Digital Strategist, SIMMAT

13:00 Expo Hall Time
14:15 Keynote:
Bringing Up the SEO Superhero in you: 10 tips to evolve your SEO powers to achieve heroic result

Aleyda Solis, International SEO Consultant, Orainti
Welcome to Reality
Marcus Tandler, CEO, Onpage.org
15:15
TRACK 1: SEO
Hot SEO 2016
Una sessione di SEO avanzata con gli aggiornamenti sulle tecniche e gli strumenti indispensabili da adottare per stare al passo con le ultime evoluzioni degli algoritmi dei motori di ricerca.

Moderatore: GianLuca Fiorelli
Ton Wesseling, Fondatore, Testing.Agency e Online Dialogue
Emanuele Vaccari, Consulente SEO
Piersante Paneghel, Search Marketing Consultant, Searchbrain



TRACK 2: SEA
Search Advertising Measurement and Optimization
Il panel esplorerà il modo corretto di misurare la search nella customer journey e come affrontare le sfide di misurazione attuali: attribution e cross-devide reconciliation

Moderatore: Leonardo Bellini
Nereo Sciutto, Presidente, Webranking
Christian Sauer, CEO, Webtrekk



TRACK 3: SOCIAL MEDIA MARKETING
Social Media Optimization + Engagement

Moderatore: Massimo Burgio, Founder, Truly Social
Cristina Triola, Digital Strategy Manager, Europ Assistance Italia
Nicoletta Polliotto, Digital Project Manager, Muse Comunicazione
Stefania Boleso, Marketing and Digital Strategist

16:15 Expo & Networking
17:00
TRACK 1: SEO
Web Semantic & A.I
Le ultime evoluzioni degli algoritmi dei motori di ricerca vanno verso l’integrazione con tecnologie di intelligenza artificiale. Cosa cambierà in campo search marketing? Quali sono i tools disponibili oggi? Perchè bisognerebbe adottarli? Quali sono i benefici da attendersi, e quanto è complessa l’implementazione? A questa sessione troverete risposta a tutte queste domande.

Moderatore: Sante J. Achille
Francesco Margherita, Consulente SEO
Enrico Altavilla, Search Marketing Consultant, Searchbrain
Nicola Antonucci, Founder & CEO, ComplexLab



TRACK 2: SEA
Mobile Search Advertising
Sessione con esperienze e case history dedicate al mondo del mobile

Moderatore: Gian Caprini
Fabio Lalli, CEO, IQUII
Valerio Notarfrancesco, SEO, Studio Notarfrancesco
Michael Bonfils, SEM International



TRACK 3: SOCIAL MEDIA MARKETING
Data-driven strategies

Moderatore: Massimo Burgio, Founder, Truly Social
Kristjan Mar Hauksson, Co-Founder and COO, SMFB Engine
Bas Van den Beld, Founder, State of Digital

18:00 Closing remarks with Chairmen and Keynotes
18:30 Networking Reception in the Expo Hall

 

SMXL MILAN DAY 2

8:00 Registration
9:00 Welcome remarks by SMXL Chairmen
9:15 Opening Keynote: Adam Singer
Using Data To Tell Your Story
In a world increasingly saturated with data and information, visualizations are a potent way to break through the clutter, tell your story, and persuade people to action. Raw statistics by themselves are fine. But showing in context, whether with a simple chart or more creatively in an interactive form, is the future of sharing information, and needs to be embedded in the thinking of all communications professionals. In this session Adam will share some datavisualization best practices for both your internal business uses and external marketing.
10:15 Expo & Networking
10:45
TRACK 1: SEO
Meet the SEOs
Confronto e condivisione di esperienze tra “SEO” pronti a rispondere alle domande dei partecipanti

Moderatore: Paolo Zanzottera
Piersante Paneghel, Search Marketing Consultant, Searchbrain
Sante J. Achille, Web Marketing Consultant
Emanuele Vaccari, Consulente SEO



TRACK 2: SEA
Conquering social media networks with advertising
Social Media Advertising: Facebook Ads, Facebook Lead Generation, e Social Ads con esempi pratici e case history

Moderatore: Luca Bove
Roberto Serra, SEO | Digital Strategist, Web Agency Bobdpt
Michael Vittori, CEO & Co-Founder, Lab Digitale
Fabio Sutto, Digital Strategist, Performance Based



TRACK 3: SOCIAL MEDIA MARKETING
Targeting internationally with social media

Moderatore: Massimo Burgio, Founder, Truly Social
John Jacobsen, Founder, CEO & strategist, Supertanker
Giulio Gargiullo, Digital Marketing Manager
Nuño Valenzuela, DIGITAL MANAGER & HEAD OF SEO, ACCENTURE INTERACTIVE
Hamid Sepidnam, CEO, Kaspid

11:45 Room Change
12:00
TRACK 1: SEO
Mobile, Local SEO & Apps
L’accesso internet mobile ha cambiato il modo in cui gli utenti fruiscono contenuti - e la visibilità mobile è divenuta indispensabile. Alla sessione Mobile SEO imparerete le tecniche per creare e mantenere posizioni rilevanti e ottimizzate su mobile. Il connubio tra Mobile e Local è forte d’altra parte. Le apps sono il cuore di smartphones, tablets e laptops, e la discoverability di una app è parte essenziale del processo di design e sviluppo di ogni app di successo. In questa sessione imparerete tutto quello che c’è da sapere su come sviluppare un’app SEO-friendly.

Moderatore: Paolo Zanzottera
Luca Bove, Co-founder, IM Evolution
Maurizio Ceravolo,CEO, IDEATIVI
Gary Illyes, Webmaster Trends Analyst, Google



TRACK 2: SEA
Beyond AdWords
Sessione dedicata ad approfondire le funzionalità avanzate che possono darti un vantaggio competitivo e spendere meno con ADWORDS

Moderatore: Roberto Serra
Andrea Testa, CEO & Founder, Blubit Srl
Luigi Sciolti , Web Marketing Strategist, Up Vision
Gaetano Trapanese, Commercial Director, Quick – No Problem Parking



TRACK 3: SOCIAL MEDIA MARKETING
An expert look at Facebook and Twitter

Moderatore: TBD
Luca Bruno, Solutions Engineer, Facebook
Enrico Gualandi, Digital Strategist, Social Factor
Valentina Vellucci, Social Media Consultant, MagillaGuerrilla

13:00 Expo Hall Time
14:15 Keynote: Be the Best Answer: A Strategic Approach to Content Marketing
With billions of internet connected devices, today’s customers can find information just about anywhere, anytime, driving more companies to invest in content marketing. The problem is, consumers are overloaded with information and increasingly numb to brand content. Through best practices and examples, this presentation will illustrate role of content marketing integrated with search, social and influence, so that brands can become the best answer for their customers, without spending the biggest budget.
Lee Odden, CEO, Top Rank Marketing
15:15
TRACK 1: SEO
International SEO
L’internazionalizzazione di un sito web è un processo particolarmente complesso, specialmente per grandi portali, e richiede un approccio avanzato all’architettura del sito ed alla strategia SEO. In questa sessione, esperti italiani e internazionali offriranno un insight strategico, condividendo successi e fallimenti nei loro sforzi per creare siti ottimizzati multilingua.

Moderatore: Sante J. Achille
Gianluca Fiorelli, Senior SEO and Inbound, Marketing Consultant
Giulio Gargiulo, Digital Marketing Manager
Michael Bonfils, SEM International



TRACK 2: SEA
Advertising Strategies
Sessione per chi è alla ricerca di idee ed esempi a cui ispirarsi per lo sviluppo di strategie di digital marketing

Moderatore: Gian Caprini
Kristjan Mar Hauksson, Co-Founder and COO, SMFB Engine
Isabella Federico, Consulenza manageriale, WeBizz
Paolo De Riz, Responsabile reparto digital advertising, MOCA Interactive Srl



TRACK 3: SOCIAL MEDIA MARKETING
Neuro/Behavioral Marketing and the Customer Journey

Moderatore: Massimo Burgio, Founder, Truly Social
Andrea Saletti, Web Marketing Manager, Pronesis dell’utente
Fernando Maciá Domene, Founder & CEO, Human Level Communications
Luca Mascaro, Founder & Head of Design, Sketchin sagl

16:15 Expo & Networking
17:00
TRACK 1: SEO
SEO Clinic
Il tuo sito ha una problematica SEO che non non riesci a risolvere? Questa È la sessione che fa per te! Partecipa e proponi il tuo sito per una verifica veloce!

Moderatore: Sante J. Achille
Gary Illyes, Webmaster Trends Analyst, Google
Gianluca Fiorelli, Senior SEO and Inbound Marketing Consultant, Moz, ILoveSEO.net
Dixon Jones, Marketing Director, Majestic



TRACK 2: SEA
Paid Search for e-commerce
Impara dagli esperti come gestire campagne e-commerce e Google Shopping - il tutto corredato sempre da casi concreti tratti dalla gestione di campagna articolate e complesse

Moderatore: Leonardo Bellini
Giuliano Cini, Country Director Italy, Twenga Solutions
Davide Mascetti, Consulente Web Marketing, DMSTUDIOWEB
Riccardo Rodella, Performance Marketing, Performance Based



TRACK 3: SOCIAL MEDIA MARKETING
Riding the Micro-moments wave

Moderatore: TBD
Jeff Baum, Associate Director of Services, Hanapin Marketing
Mario Bello, Digital Marketing & Communication Manager, Neosperience

18:00 Closing remarks with Chairmen and Keynotes
18:30 Networking Reception in the Expo Hall

Seguiteci sulle reti sociali per tenervi aggiornati sul completamento del programma di SMXL Milan 2016.

smxl-milan-twitter   smxl-milan-linkedin   smxl-milan-google-plus   smxl-milan-youtube

Agenda SMXL Milan 2016 | Milano congressi 7 novembre 2016
Agenda SMXL Milan 2016 | Milano congressi 7 novembre 2016

CONTATTA SMXL MILAN

Contatti Agenda

+39 06 845.411
smxl.it/speakers
speakers@smxl.it

smxl-milan-twitter   smxl-milan-linkedin   smxl-milan-google-plus   smxl-milan-youtube

Rispettiamo la tua privacy e non condivideremo a terzi le info che ci trasmetti a mezzo del form di contatto.

Inviandoci il tuo messaggio esprimi il tuo consenso al trattamento dei tuoi dati personali da parte del nostro team. Per maggiori informazioni consulta la nostra Privacy Policy.

3 + 4 =

Pin It on Pinterest

Share This